środa, 2 listopada 2011

Dyniowo konfiturowo ! :)

Witajcie,


Troszkę z opóźnieniem, ale chwalę się albowiem jam uczyniła przetwory dyniowe ! W końcu ! Tak długo polowałam na ładną, naprawdę dojrzałą dynię i odpowiednią za nią ... cenę... 3,30 zł za 1 kg skutecznie odstraszało mnie na długi czas.



W końcu jednak, niemal pod samym domem na prowizorycznym stoisku warzywnym przed sklepem ujrzałam JĄ! Piękną, moocno pomarańczową i oogroomną !


Z niepewnością i zaciśniętymi w kurtce kciukami podeszłam do Pani Sprzedającej i nieśmiało zapytałam jaka cena za 1 kg...a ona ku mej ogromnej radości i uciesze rzekła "1,20 zł"...i oto stało się. Powzięłam dyni kilogramów trzy i czym prędzej złożyłam ów nabytek na stole kuchennym, by w końcu w pocie czoła oskurować tego pancernika, pokroić, ugotować, przyprawić, zmielić i zachomikować w słoiki !


Na początek zrobiłam 4 słoiki jednego smaku:


Konfitura dyniowo-pomarańczowo jabłkowa. 

Jeden już prawie zjedzony przez rodzinkę, drugi czeka ten sam los, trzeci poleciał w świat, podobnie jak i czwarty :)


Dziś, z reszty dyni poczyniłam przetwory, tym razem nie zmielone, lecz z kawałkami dyni, bardziej rzadkie (z myślą o przyszłych deserach) o nieco innym smaku: 6 słoików


Konfitury(czy jak by to nazwać...) dyniowo-truskawkowo-pomarańczowej :) Mniam :) Zrobiłam bardziej kwaskowe, bo co za dużo cukru to niezdrowo :)


Trzymajcie się cieplutko ! :*


Agnieszka

 

4 uskrzydlających komentarzy:

MILA25 pisze...

Smakowita ta konfiturka :)
Podasz przepis , też zrobiłabym dzieciakom .
Pozdrawiam Mila

M(aniek) pisze...

a takich przetworów jeszcze nie kosztowałam :) musi być pycha :D

marzycielka pisze...

Dziękuję za udział w moim Candy :)) Konfitura wygląda smakowicie :))

Lucyna F. pisze...

To dziwne , ale większość zdjęć mi się nie wyświetla :( szkoda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...